Blog Layout

Målrettet og fleksibel 3PL for din bedrift

Erik Mørch • 29. november 2023

Å håndtere logistikken i dagens komplekse forsyningskjeder kan være en utfordrende oppgave, både innen B2B og B2C markedet. Våre 3PL-løsninger (tredjepartslogistikk) passer for en bred målgruppe bedrifter, og inkluderer skreddersydde løsninger for å møte din bedrifts behov og markedssegment.

Ingen A4-løsning

Enten du er importør med behov for importfrakter, videre distribusjon eller eier en nettbutikk med småvarer, har vi skalerbare løsninger som bidrar til en jevn sesong og optimal operasjonell logistikk. Akkurat nå ser vi for eksempel økt etterspørsel blant aktører som driver med salg av småvarer, men vi har kunder i hele skalaen.


Vårt dedikerte team har bred kompetanse innen 3PL, og tar gjerne over hele eller deler av din vareflyt. Vi håndterer alt fra import- og eksportfrakt, varemottak og lagring til plukking, pakking, distribusjon, og til og med fakturering. Det finnes ingen A4-løsning, og vi jobber derfor med tilpassede løsninger, hva angår både pris og avtale. Fleksibilitet og ærlig rådgivning er viktige stikkord vi jobber etter med hver enkelt kunde.

Grundig kundeanalyse som fundament

For å finne frem til best mulig løsning starter vi alltid med å kartlegge nye kunders behov ut fra dagens situasjon. Sammen med vareeier kan vi analysere hvordan dekningsbidraget deres er, hvordan vi kan effektivisere plukk og finner kostnadseffektive systemløsninger. Vi ser på potensielle fallgruver i henhold til lovpålagte krav, og bistår med å se på handlemønster, analyse av importen opp mot kost/nytte, og bestillingsmønstre hos sluttforbruker.


Å tilpasse rammene for optimalisering og integrere systemer som er gode på integrasjonsløsninger er suksessfaktorer vi jobber etter sammen med våre kunder. Å bidra til vekst og å nå felles mål er noe 3PL-teamet hos oss virkelig brenner for.

Intern kunnskap som gir økt gevinst

Med oss som lager- og logistikkpartner kan du dra nytte av solid erfaring og faste kontaktpersoner med en fullverdig forståelse av logistikkens verdikjede. På 3PL-avdelingen hos oss møter du 12 dedikerte mennesker som gjør alt de kan for å være kundenes forlengede arm. Ekspertisen viser seg spesielt godt rundt bredden blant våre medarbeidere - fra de med lang erfaring til de yngre med sterk digital kompetanse. Vi er også svært stolte over at snart alle på avdelingen har fagbrev innen logistikk, og et engasjement for faget som gir gevinst for våre kunder.

Hvorfor 3PL fra Accelerator?

Fleksible og skreddersydde løsninger

Vi tilpasser våre tjenester for å møte dine unike behov og mål. Enten du trenger en manuell ordrebehandling eller en helintegrert løsning, har vi deg dekket.

Egenutviklede systemer

Våre logistikksystemer er utviklet for å være intuitivt, løsningsorientert og enkle å integrere i din eksisterende infrastruktur. Dette gir fullstendig transparens i logistikkprosessen.

Ekspertise og integritet

Våre medarbeidere er dedikerte og kompetente. Vi har stolthet i å gi ærlig rådgivning og veiledning for å hjelpe deg med å lykkes i din logistikkstrategi.

Tett samarbeid med myndigheter

Vi samarbeider tett med tollvesenet, Debio, og Mattilsynet for å sikre at regelverket overholdes, spesielt når det gjelder økologiske varer og holdbarhet.

Batchnummer-sporing

Vi kan spore varene fra leverandør til sluttforbruker, noe som gir deg bedre kontroll og håndtering av eventuelle problemer som kan oppstå med en bestemt batch. Denne sporbarheten strekker seg til å gjelde de fleste felter registrert på en artikkel, være seg batchnummer, serienummer, produktnummer, utløpsdatoer eller lignende.

Fleksibilitet

Vi tilbyr skreddersydde prisplaner for å passe ditt logistikkbudsjett, og bistår med det din bedrift har behov for, slik at dere kan bruke tiden deres på salg og markedsføring.

Av Erik Mørch 10. mars 2025
I februar 2025 hadde vi i Accelerator AS besøk av Arbeidstilsynet for en gjennomgang av hvordan vi ivaretar vår informasjons- og påseplikt i henhold til gjeldende regelverk. 
Av Erik Mørch 4. mars 2025
Regjeringen publiserte 4. mars 2025 en pressemelding der de kunngjorde at norske byer skal få muligheten til å innføre nullutslippssoner.
Av Martine Møller 21. januar 2025
Vi kan med glede informere om at vi etter gårsdagens hackerangrep har kommet trygt ut av situasjonen, takket være nylig anskaffede og installerte sikkerhetsmoduler.
Av Erik Mørch 20. januar 2025
Sanksjoner mot den russisk tankflåten har ført til redusert kapasitet og økt press på prisene globalt.
Av Erik Mørch 6. januar 2025
Svært vanskelige kjøreforhold i Sør-Norge
Av Erik Mørch 19. desember 2024
Når høytiden nærmer seg og 2024 går mot slutten, ønsker vi å uttrykke vår oppriktige takknemlighet for det gode samarbeidet gjennom året som har gått. Din tillit betyr alt for oss, og vi ser frem til å fortsette vårt partnerskap i 2025. Fra alle oss i Accelerator ønsker vi deg en gledelig jul og et fremgangsrikt nytt år! ********** As the holiday season approaches and 2024 is almost over, we want to express our sincere gratitude for the great collaboration in the year that has passed. Your trust means the world to us, and we look forward to continuing our partnership in 2025. From all of us at Accelerator, we wish you a joyful Christmas and a prosperous New Year!
Av Erik Mørch 17. desember 2024
Kompetanseutvikling en sentral del av vår bedriftskultur.
Av Erik Mørch 17. desember 2024
Tolletaten har nylig kunngjort endringer i tidsplanen for innføringen av Digitoll
Av Erik Mørch 16. desember 2024
Logistikkbransjen er i sterk endring.
Av Erik Mørch 16. desember 2024
Vi i Accelerator AS er stolte av å kunngjøre at vår egen Tom Ulrik Torgersbråten er utnevnt til ny daglig leder med virkning fra 2. januar 2025.
Flere innlegg
Share by: