DIN LOGISTIKKPARTNER

Din logistikkpartner


Outsourcing - spar tid og penger!
I tillegg til å sørge for effektiv, lønnsom og bærekraftig distribusjon, kan vi i Accelerator fungere som din logistikkpartner, noe som gjør at du får mindre å tenke på. Vi har høy kompetanse og stor kontaktflate innen frakt og logistikk, og vårt mål er å yte enestående service for deg. Vi tilpasser oss dine behov, og du kan selv velge om du bare ønsker hjelp med enkelte spedisjons- eller logistikkledd, eller om du vil bli totalkunde.

Kvalitetskultur

Accelerator sin strategi er å sørge for at våre kunder oppfatter oss som det beste valget i forhold til våre konkurrenter. Kravene fra våre kunder er individuelle. Strategien vanskeliggjør det å sette en standard med den fleksibilitet, bredde av løsning og kvalitet som vi leverer.

Med denne bakgrunn har vi bevisst ikke utarbeidet et kvalitetssystem med tilhørende Kvalitetshåndbok etc.

De overordnede kvalitetsmålsetninger er: 
  • A. Rett vare    B. Til rett tid    C. Ubeskadiget til rett mottaker    D. Til rett pris
Vi sikrer vår kvalitet i gjennom følgende oppfølginger:
  • Kundene har fast kontaktperson med personlig oppfølging
  • Eventuelle avvik vi avdekker skal informeres kunde straks med avtale for alternativ løsning. Avvik registreres*
  • Avvik fra ovennevnte målsetninger vurderes løpende for korrigerende tiltak for å unngå gjentakelser
  • Avvik gjennomgås/belyses i organisasjonen minimum i avdelingenes ukentlige drifts-/team- møter
  • Rutiner som er dokumentert lagres og revideres med samme regularitet som i henhold til Lov om Internkontroll. 
    Oppfølgings- og registreringsverktøyet Stamina (Avonova Digital) benyttes.
  • Det gjennomføres årlige kundeundersøkelser av det anerkjente analyseselskapet Natigate. Siste års undersøkelse oppsummeres som følger:
  1. Undersøkelsen viser at våre kunder er meget tilfreds med Accelerator AS og ikke minst våre medarbeidere.
  2. Åtte av spørsmålene i undersøkelsen var rettet mot tilfredshet om våre kundekontakters egenskaper. Høyeste score var 4,6 og laveste 4,3 av maksimalt 5.
  3. De kundene som benytter våre rådgivningstjenester har gitt oss en NPS-score på hele 75
  4. Netigate meddeler at vi har grunn til å være meget fornøyd med resultatet. 
  5. Analysen gir også konkrete anbefalinger for et videre arbeid med å bedre enkelte områder og sikre kvaliteten fremover.
  • Accelerator gjennomfører også årlige medarbeiderundersøkelser, rettet mot HMS. Ut i fra 25 spørsmål med mulighet for å «score» fra 1 til 5, viser siste undersøkelse en samlet score på 4,23.

  • Detaljerte kvalitetsresultater fremlegges etter ønske i forhold til tjeneste og kvalitetsmålsetning

Smidige logistikkløsninger

Vår totalkundetjeneste gir de aller smidigste logistikkløsningene. For våre totalkunder tar vi ansvar for hele distribusjonen fra start til slutt, og sørger for innsending av nødvendig dokumentasjon til norske myndigheter. Du slipper mye jobb, og distribusjonen blir enda mer effektiv og lønnsom for deg, slik at du kan fokusere på kjernevirksomhet, markedsføring og salg.

Totalkundetjeneste

Din leverandør melder fra til oss når varene dine er klare for henting. Hvis de befinner seg utenlands, sørger vi for importfrakt til Norge. Vi passer på at varene dine er fortollet ut fra avsenders land og inn i Norge med korrekte avgifter, og disse rapporteres til norske myndigheter. Når varene kommer inn til vår terminal, kontrollerer vi varene i henhold til medfølgende dokumenter. Videre sørger vi for innenlands distribusjon til dine kunder eller til ditt lager, enten det gjelder stykkgods, spesialtransport, kranbil eller annet.

Varemottak og innrapportering

For totalkunder som har satt bort ansvaret for lageret sitt til oss, sørger vi også for varemottak. Da kontrollerer vi om varene er fri for skader og om de er merket med nødvendige sedler, og rapporterer inn transporten til korrekte instanser hvis det kreves for varene. Et eksempel på dette er at Mattilsynet skal rapporteres dersom matvarer skal fraktes. Alle varene legges deretter inn på lager, og scannes inn i vårt WMS lagersystem som igjen oppdaterer din lagerbeholdning.

Varene plukkes ut fra dine ordre, og sendes til dine kunder (B2C) eller andre bedrifter (B2B).

Statusrapporter underveis i prosessen

Som totalkunde får du statusrapporter underveis i prosessen, og du kan være trygg på at innrapporteringen til myndighetene går riktig for seg. Gjennom egne systemer tilbyr vi deg utvidet bistand innen logistikk i form av konsulenttjenester og analyseverktøy. Slik kan vi gi deg innspill til hvordan du kan få fraktet varer mest mulig kostnadseffektivt, hvordan du gjør smarte innkjøp basert på kalkyler av fraktkostnader.

Analyse av omsetning

Basert på analyser av blant annet omsetning per vareartikkel, hvilke varer som ofte bestilles sammen, hvor lenge varer blir liggende før de selges og hvilke som bør vurderes rabattert, kan vi kan gi deg råd om hvordan din beholdning driftes best mulig.

La oss gi deg et godt tilbud! Vi i Accelerator er klare for å bli din logistikkpartner.

Nyttige lenker

Ta kontakt med oss for et uforpliktende tilbud!

Vi hjelper deg gjerne med gode logistikkløsninger for din bedrift.

Contact Us

Share by: