Lager og logistikk for din bedrift


Ønsker du å redusere kostnader og administrative oppgaver knyttet til lagerhold? Da kan lagerhotell være løsningen for deg. Accelerator har lager på 3500 m2 med beliggenhet rett utenfor Oslo. Vi tilbyr alt innen lager- og logistikktjenester – og hjelper deg gjerne med det du trenger for en optimal vareflyt! 
Kom i gang med lagerhotell

Lagerhotell til små og store bedrifter 

Lagerhotell innebærer outsourcing av bedriftens lager til en tredjepart. Accelerator har lager på Lahaugmoen, rett utenfor Oslo med nær tilknytning til E6. Vi holder varer for bedrifter i mange bransjer. Lageret har en temperatur på 15-20 °C, året gjennom, og vi har tillatelser for lagring av vin og mat. 
 
Dette er en god løsning for både små, mellomstore og større virksomheter. Vi har totalt 3000 palleplasser i reol på vårt hovedlager – og du kan bruke så mange eller få som du har behov for. Uansett kan du være trygg på at varekjeden din drives profesjonelt og effektivt med oss som partner. 

Hold fokus på din kjernevirksomhet 

Velger du å ha varene på Accelerators varehotell, tar vi oss av hele prosessen med: 
  • Varemottak 
  • Kontroll 
  • Rapportering 
  • Plukk 
  • Pakking 
  • Emballering 
  • Utlevering  
  • Distribusjon   
 
Når du slipper fokus på lager og logistikk, frigjøres tid til det som er viktig for deg: utvikling av din egen bedrift. Vi har kontroll på vår bransje – slik at du kan konsentrere deg om din. 
 
Du kan selvsagt velge å kun bruke våre varehotelløsninger, men dersom du vil gjøre vareflyten enda enklere for deg selv, tilbyr vi integrasjon med løsninger som import, eksport, fortolling og innenlands frakt. Alle våre tjenester utføres i henhold til NSAB. 

Få tilbud på lager- og logistikkløsninger

Ta kontakt for mer informasjon og et uforpliktende tilbud! 

Martine Møller

Logistikksjef og Produktutvikler

Reduser kostnader ved å sette bort lager og logistikk 

Dersom du har eget lager, vil du til enhver tid ha et fast areal med et bestemt antall pallplasser – uansett om du benytter det eller ikke. Dette medfører en rekke faste kostnader, som husleie og strøm. Ved å benytte deg av et tredjepartslager kan du redusere slike lagerkostnader betraktelig. 

 

Bruker du Accelerator sine lagertjenester, får du løsninger som kan tilpasses ut fra ditt plassbehov. Ut over en liten del av felleskostnadene, betaler du kun for ressursene som brukes i forbindelse med dine varer; en variabel kostnad basert på antall paller og plukk. Har du eksempelvis færre varer på lager i en periode, eller færre ordre til plukk, vil kostnadene gå ned. Enkelt og kostnadseffektivt for deg! 

Få skreddersydde løsninger på vårt lagerhotell 

Det er høy grad av fleksibilitet på vårt lager, og vi kan enkelt tilpasse løsninger etter forskjellige behov! Selv om mange kunder driver innen samme bransje vil gjerne hver bedrift ha sine egne filosofier, visjoner og krav. Derfor er det også viktig at din nye 3PL-leverandør ser dine og dine kunders behov for en skreddersydd løsning som passer for nettopp din bedrift. Vi setter vår ære i fleksibiliteten vi kan tilby våre kunder med den brede kompetansen vi innehar. 

Plukk og pakking

Vi tilbyr plukk og pakking av både paller, kartonger og D-pak, samt stykkplukk. Ønsker du  en spesiell type emballasje som representerer din bedrift, tar vi hensyn til dette. 

 

I tillegg har vi spesielle tilleggstjenester som blant annet: 



  • Lettmontasje: Vi kan sette mindre enheter sammen til en større enhet, for eksempel displaymontasje eller små kontormøbler. 
  • Kampanje- og kursplukk: Vi pakker materiell som plakater, brosjyrer, dekorasjoner, skrivesaker, arbeidstøy og annet – klart til bruk ved kampanjer og kurs. 
  • Crossdocking: Oppsamling av innkjøpsordre som skal sorteres eller sammenstilles til eksempelvis en prosjektkunde.
  • Økologiske varer: Vi har godt samarbeid med Mattilsynet og Debio og står som førstemottaker for flere av våre kunder. Vi vet hva som kreves og bistår våre kunder til innrapportering av korrekte opplysninger omkring matvarer eller økologiske varer, også fra tredjeland via TracesNT. 

Distribusjon og levering

Vi leverer mellom bedrifter (B2B) og til privatpersoner (B2C), og med gode avtaler kan vi levere i både inn- og utland. Vi har fokus på transport med minst mulig miljøbelastning.

Returordning

Ønsker du returordning, tilpasser vi løsningene deretter. Ved mindre leveranser foretas returer i samarbeid med våre partnere. Returhåndtering skal oppleves som sømløst for våre kunder, og tilpasses etter våre kunders behov. Alle varer som returneres til deres varehotell hos oss vil kontrolleres på lik linje som et varemottak eller innkjøpsordre. Det er kunden selv som setter standarden for hva som skal innrapporteres som salgbar vare eller ei. Vi tilbyr gode returløsninger for B2C – privatkundene deres.

Bestill lager- og logistikktjenester

God oversikt med enkel tilgang til WMS

Oppbevaring av varene på et eksternt lager trenger ikke å bety at du mister oversikten. Accelerators nettbaserte lagerstyringssystem (WMS) kan integreres med deres eget ERP-system. Er ditt ERP integrert helt eller delvis med vårt WMS vil du som kunde ha den samme oversikten live i din nettbutikk eller i ditt ERP. Hovedsakelig varebeholdning, men også status på varemottak/innkjøpsordre, samt for utgående ordre og track & trace. For kunder som ikke har muligheter for å integrere sitt system med vårt, tilbyr vi full oversikt gjennom kundebruker direkte i vårt WMS.

 

WMS-systemet genererer mange ulike typer data, eksempelvis knyttet til varetyper og kunder. Statistikk kan blant annet være et nyttig verktøy i beslutninger om fremtidige satsingsområder. Du kan enkelt bestille rapportene du ønsker fra oss. 

Effektiv varestrøm med Supply Chain Management

Accelerator har fokus på å skape en vareflyt som er både effektiv og sikker. Vi ser systematisk på varestrømmen din og jobber for å optimalisere alt innen produksjon, innkjøp, import eller inntransport, lagring, plukking, pakking og distribusjon.  

 

Målet med dette er å korte ned tid fra innkjøp til salg og levering – uten at dette går på bekostning av kvaliteten på tjenestene. Dette bidrar til økt lønnsomhet for bedriften din gjennom:



  • Bedre nøyaktighet
  • Korrekt lagersaldo
  • Bedre rapportering
  • Risikoreduksjon grunnet standardisering

FIFO og FEFO

For å oppnå optimal flyt og effektivitet, kontrollerer vi og plukker ut fra prinsippet om «først inn, først ut» (FIFO). Har varene holdbarhetsdato, sender vi etter prinsippet «first expired, first out» (FEFO), der varene med kortest holdbarhetsdato sendes ut først. Også her tilbyr vi løsninger for kunder som har ulike krav fra sine kunder hva gjelder lengden på holdbarhet i forhold til salg. Lagerløsningene integreres videre direkte med distribusjon innenlands eller utenlands. 

Ta kontakt for å komme i gang med lagerhotell for din bedrift

Contact Us