Hos Accelerator AS er kontinuerlig kompetanseutvikling en sentral del av vår bedriftskultur. Vi tror på å investere i våre medarbeidere, satsing på kurs og intern opplæring gir gode resultater – både internt og eksternt.
Accelerator AS legger til rette for både formell og uformell kompetanseheving. Samtlige av våre lager- og terminalarbeidere har nå gjennomgått utdanning for fagbrev i logistikk. Dette sikrer at våre ansatte har både den praktiske og teoretiske kompetansen som kreves i en moderne logistikkhverdag. Som arbeidsgiver lønner vi våre medarbeidere i henhold til deres tilegnede og viste kompetanse.
I tillegg til formelle utdanningsløp, satser vi på interne kurs som styrker fagkunnskap, samhold og profesjonalitet. Kurs som NSAB 2015 er bare ett av mange eksempler på hvordan vi bygger kompetanse internt.
Gjennom tre intensive kvelder gjennomførte våre medarbeidere et internt kurs i NSAB 2015 (Nordisk Speditørforbunds Alminnelige Bestemmelser). Dette kurset gir dybdekunnskap i standardbetingelser som er helt sentrale i vår bransje.
Vi er svært stolte over engasjementet til våre ansatte, som viser en vilje til å videreutvikle sin kompetanse.
Det er også gledelig å se at kurset skaper ringvirkninger: flere av våre kunder har allerede meldt sin interesse for å delta ved neste anledning. Dette understreker viktigheten av tett samarbeid mellom oss og våre samarbeidspartnere, og hvordan felles kunnskap kan bidra til bedre logistikkprosesser for alle parter.
Kompetanseutvikling og engasjement gir resultater. Vi er stolte av å kunne kunngjøre at vår egen Lotte Torgersbråten er blant de tre gjenværende nominerte til NHO Logistikk og Transport sin prestisjetunge utmerkelse Årets Unge Talent 2024.
Lotte er et strålende eksempel på hvordan hardt arbeid, kunnskapsbygging og dedikasjon bærer frukter.
Nominasjonen er en stor anerkjennelse, ikke bare for Lotte, men også for hele Accelerator-teamet. Vår bedrift er tuftet på faglig styrke, og dette er nok et bevis på hva vi kan oppnå når vi spiller hverandre gode.
For å ytterligere forbedre våre prosesser har vi etablert en intern gruppe som for tiden arbeider med å identifisere hvilke oppgaver som med fordel kan effektiviseres gjennom kunstig intelligens. Dette er en del av vår strategi for å sikre smartere og mer effektive løsninger i fremtiden.
Samtidig er vårt mål alltid å beholde den menneskelige dimensjonen i vår kundeservice. Hos Accelerator AS skal våre kunder alltid kunne kontakte et ekte menneske for å få hjelp, støtte og veiledning. Vi tror at kombinasjonen av teknologi og personlig service gir de beste resultatene for både våre kunder og medarbeidere.
Vi i Accelerator AS er stolte over våre medarbeidere og deres vilje til å vokse, lære og utvikle seg sammen med oss. Vi ser frem til å fortsette vårt arbeid med å bygge kompetanse for fremtiden – for våre ansatte, kunder og samarbeidspartnere.
Vil du vite mer om vårt arbeid med kompetanseheving eller delta på fremtidige kurs? Ta gjerne kontakt med oss!